Dag 00 - Katwijk aan Zee

7 mei 2022 - Katwijk aan Zee, Nederland

Na nog een drukke werkweek en laatste voorbereidingen treffen, brak gisteren misschien wel het meest spannende moment aan van de voorbereiding. De corona test! Hoewel we geen van allen corona gerelateerde klachten hadden, waren we toch wel gespannen op weg naar Leeuwenhorst voor de afname van de corona test. Gelukkig verliep dat voorspoedig zodat we na 10 minuten al weer op weg naar huis waren, en konden we thuis beginnen met het inpakken van de koffers. Dat was op zich wel een vreemd gevoel omdat we als het tegen zou zitten, even later de koffers weer zouden moeten uitpakken. De uitslag van de antigen test zou namelijk na 30 minuten al bekend zijn.

Het duurde toch bijna een uur voordat de verlossende emails binnen kwamen, en vooral de laatste na 2 negatieve uitslagen was erg spannend maar gelukkig kregen we goed bericht en was ook de laatste horde genomen voor onze rondreis. Niets kon ons meer tegen houden, na 2,5 jaar corona ellende weer eindelijk naar het buitenland! Je had er niet aan moeten denken als 1 van ons toch een positief test resultaat zou hebben gehad, en..... Nou ja, gelukkig was dat niet het geval.

Vol enthousiasme zijn we daarna de koffers gaan inpakken en online onze benodigde documentatie geüpload naar Swiss Air om in te kunnen checken. Je moet tegenwoordig namelijk heel wat papierwerk overleggen om Amerika in te kunnen komen. Allereerst heb je de ESTA nodig die altijd al nodig was, maar als gevolg van corona moet je nu ook je vaccinatie bewijzen, negatieve test bewijs en een combined passenger verklaring te overhandigen. Deze documenten worden dan online gecheckt door in dit geval Swiss Air en na goedkeur kan je dan inchecken.

We hadden al stoelen gereserveerd zodat we naast elkaar zouden zitten, dus dat was snel geregeld. Restte ons alleen nog de laatste boodschappen voor onderweg en een rondje langs de naaste familie om afscheid te nemen. Zodoende werd het toch nog laat, maar hadden we er vanmorgen uiteraard weinig moeite om ons bed uit te komen.

We zijn er klaar voor! Rosalie gaat ons om 06:00 uur naar Schiphol brengen, iets eerder dan we aanvankelijk zouden gaan maar door de verwachtte drukte op Schiphol wel wat beter voor de gemoedsrust.

Vanaf vandaag zullen we dagelijks over het wel en wee van onze rondreis berichten op onze blog, reis virtueel met ons mee en beleef zo ook onze avonturen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl