Dag 01 - Katwijk aan Zee - New York - Houston

4 februari 2023 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Vanmorgen stond Corwin al om half 6 voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Het was al redelijk druk op de weg, maar gelukkig konden we nog goed doorrijden en waren ruim op tijd op Schiphol.Binnen een half uurtje hadden we ingecheckt en konden we nog ontbijten en wat taxfree inkopen doen voordat we voor de eerste vlucht konden instappen.

We vliegen deze reis met United Airlines en dat bevalt prima. Goede stoelen en verzorging, en voor we het weten zijn de 8 uur voorbij en staan we al rond half 12 op Newark Airport.Eerder dan we gedacht hadden, dus kunnen we nog wel even een snel bezoekje aan Manhattan brengen voor we weer verder naar Houston vliegen.Helaas waren er geen lockers op het vliegveld, waardoor we al onze handbagage mee moesten nemen tijdens ons bezoek aan Manhattan. Jammer, het is niet anders.

Op het vliegveld kan je ook al op een automaat trein tickets kopen, en daar hadden we ons eerste schrikmomentje van de vakantie. Alles ging goed tot aan de betaling, maar toen bleek dat we niet konden betalen met onze creditcards. Na een aantal pogingen, besloten om dan toch maar alvast naar het treinstation te gaan en te kijken of we daar wellicht dan de tickets konden kopen. Gelukkig bleek daar dat er geen problemen waren met onze creditcards, maar het apparaat waarschijnlijk defect was. Je moet er toch niet aan denken dat er problemen met onze creditcards zouden zijn, op een reis zoals deze kan je namelijk niet zonder.

We wisten dat het wel fris zou zijn in New York, maar toen we een half uur later Penn Station uitliepen op weg naar Times Square was het erg koud met een ijzige harde wind. Nadat we op Times Square wat foto’s hebben geschoten, zijn we snel weer teruggegaan richting de warme vliegveld terminal.

Na een enigszins bumpy vlucht kwamen we op schema aan in Houston, op zoek naar onze koffers. En daar kregen we toch wel een dejavu gevoel (Toronto 2019), want toen alle koffers op de band lagen zaten die van ons er niet bij….. Maar gelukkig hebben we koffers met opvallende kleuren en banden, want toen Kees een rondje liep of ze misschien bij een andere band lagen, zag hij een van de koffers bij een soort opslag staan. Een medewerker vertelde dat er meerdere vluchten per dag tussen New York en Houston zijn, en dat de koffers met een eerdere vlucht meegekomen waren.

Opgelucht liepen we naar buiten naar de Rental Car shuttle, maar daar stond wel een hele lange rij. De shuttle dienst was blijkbaar al een tijdje niet langs geweest en had wel een paar ritjes nodig om iedereen te vervoeren. We hebben nog geprobeerd om een taxi te pakken (en waren niet de enigen), maar die wilden ons niet helpen, blijkbaar waren daar lokale afspraken over gemaakt. Toen de shuttlebus dan eindelijk kwam, hebben we iets minder sociaal gedaan om toch maar in de eerste bus te kunnen en zo snel mogelijk naar het hotel te kunnen met de rental car.

Om 22:00 uur kwamen we best wel vermoeid aan in het hotel, en waren blij dat we neer konden ploffen op onze bedden. Vannacht dus genieten van een normaal bed en morgen weer fris op pad naar onder andere Johnson Space Center.

NJ Transit Rosalie RickEmpire State BuildingManhattan Janneke Rosalie RickManhattan Janneke RosalieWest 36th Street Janneke Rosalie RickTimes Square Rosalie RickTimes Square Kees Janneke

1. Ingrid Schaap:
    4 februari 2023
    Super leuk om jullie zo te volgen op jullie fantastische reis ..
    Have fun ! Gr leo , Ing en de kids
  2. Leendert & Marjolein +kids:
    4 februari 2023
    Wat een gave foto's!
    Gelukkig is alles goed gekomen met de creditcards en koffers 🙈
  3. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    5 februari 2023
    Haha, ja was wel ff een stress momentje idd.
  4. Marielle:
    15 februari 2023
    Wat super leuk om jullie verslag te lezen!! Wij wensen jullie een hele fijne reis met mooie onvergetelijke momenten, liefs van Johan Marielle Manu en Jem