Dag 19 - Wilcox - Tucson

25 mei 2022 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Om vooral moeder van Beelen gerust te stellen, het valt gelukkig allemaal mee met de pols en knie van Kees. Het is nog wel een beetje pijnlijk, maar het is gelukkig geen belemmering voor onze activiteiten.

Als we overnachten in een klein dorp, zoals vannacht in Wilcox, dan zijn er weinig vakantiegangers onder de gasten. Je ziet dan dat het parkeerterrein 's avonds vol met werkauto's staat, en 's morgens als we wakker worden zijn die bijna allemaal al weer weg. Vanmorgen hadden we dus de ontbijtruimte weer eens helemaal voor ons zelf, en na de toast met ei en de wafels zijn we op pad gegaan.

Vandaag gaan we in de omgeving van Tucson doorbrengen, en dat ligt op nog geen uur rijden van Wilcox, dus we zijn al vroeg bij de Tanque Verde Ridge Trail in Saguaro NP. En dat is wel prettig want dit onze langste wandeling voor vandaag en dan is het wel fijn als het nog niet zo warm is.

Saguaro NP is een park met een landschap vol met cactussen, en dan vooral de Saguaro cactus. Dit zijn enorm grote veelarmige cactussen. Het park bestaat  uit 2 delen, het Rincon Mountain District ten oosten van de stad Tucson, en het Tucson Mountain Distric ten westen van de stad Tucson.

We beginnen vandaag in het Rincon Mountain District, met de eerder genoemde trail. Het is een pittige wandeling van ruim 5 kilometer waarbij 250 hoogtemeters moeten worden overwonnen. Onderweg zien we veel soorten cactussen en uiteraard ook veel Saguaro cactussen. Maar ook veel wildlife is er te zien, en dan met name veel hagedissen waarvan sommige heel mooie kleuren hebben.

Als we daarna de cactus scenic drive door het park maken, zien we nog veel meer cactussen maar nu lekker in een koele auto onder het genot van een drankje. En na het bezoek aan het visitor center verlaten we dit gedeelte van het park weer voor een scenic drive naar Mount Lemmon.

De weg naar de top voert je langs schitterende uitzichtpunten naar de top die op 2800 meter hoogte ligt. Helaas is daar wel veel brandschade aan de bomen, maar desondanks is het zeer de moeite waard om deze 32 lange weg naar de top te maken en op een aantal punten te stoppen om wat langer van het uitzicht te genieten.

Rond een uur of 4 zijn we dan in ons hotel in Tucson, en blijven daar tot het eind van de middag. Want we willen graag het Tucson Mountain District graag in de avonduren bezoeken en dan wat plaatjes te kunnen schieten bij zonsondergang.

Het valt ons op dat in dit gedeelte van het park wat grotere en dus oudere Saguaro's staan. We gaan eerst een korte wandeling maken bij Signal Hill, waarna we de zonsondergang bij Valley Overview willen gaan bekijken. We moeten nog opschieten om op tijd te komen, maar zijn gelukkig net op tijd om nog van de zonsondergang in dit landschap te genieten en hier nog wat foto's van te maken.

Als we terug rijden naar het hotel is het al donker, en dat is op deze slingerende wegen zonder verlichting eigenlijk wat minder, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je de zonsondergang in het park wil zien.

Morgen gaan we naar Organ Pipe NP, waar vooral weer heel andere cactussen staan. De orgelpijp cactus namelijk!

1. Neeltje Van Ees:
    26 mei 2022
    Goedenmorgen vanuit zonnig Katwijk
    Ik ben weer helemaal bij met lezen en geniet volop
    Op naar het volgende verhaal
    En Kees beterschap
    Gegroet👋