Dag 22 & 23 - San Diego - Katwijk aan Zee

30 mei 2022 - Katwijk aan Zee, Nederland

Hoewel we nog wel een en ander willen bezoeken in San Diego vandaag, doen we toch lekker rustig aan. Echt uitslapen is het niet want onbewust zijn we (nu eigenlijk pas) bezig met naar huis gaan. Na het ontbijt rijden we in een kwartiertje naar Cabrillo NM, dit is een park aan de baai van San Diego dat de naam draagt van Juan Rodriguez Cabrillo, de eerste Europeaan die in 1542 aan de westkust voet aan wal zette.

Het is een klein park met getijde poelen en prachtig uitzicht over de baai en de Stille Oceaan, verder liggen hier ook begraafplaatsen van gesneuvelde soldaten en hoewel we die niet echt bezocht hebben is het altijd indrukwekkend om al die houten kruisjes (met daarnaast een Amerikaans vlaggetje) te zien in het voorbij rijden.

Als laatste stond een bezoek aan de wijk Jolla op het programma, deze wijk staat bekend om de ruige kustlijn waar ook veel walrussen en zeehonden zijn, maar ook de bekende Torrey Pines golfbanen liggen hier. En hoewel het bij Cabrillo NM al best druk was, stonden er bij Jolla al lange files om er te komen. Het is dit weekend namelijk Memorial Day Weekend, een van de belangrijkste feestdagen in Amerika waarbij veel Amerikanen er op uit trekken.

Helaas maar moeten besluiten om de file maar te verlaten en dit niet  te doen, want we hadden vandaag natuurlijk niet onbeperkt de tijd met onze terugreis om 17:25 uur. Dus maar naar het vliegveld gereden om de huurauto weer in te leveren en dat ging zoals altijd erg soepel, zelfs nu we dus een lekke band en een sterretje in het voorruit hadden.

Op het vliegveld ging ook alles zonder problemen en zijn we met een half uur vertraging vertrokken naar München, en dat half uur kwamen we ook later aan maar gelukkig hadden we een ruime overstaptijd gekozen omdat we al geleerd hadden van eerdere ervaringen waarbij we dachten dat 1 uur overstaptijd wel lekker kort en voldoende zou zijn.

De laatste vlucht naar Amsterdam was gelukkig ook iets vertraagd, zodat we op zeker rustig aan konden doen. En dat laatste uurtje terug vliegen (want we waren al precies over Amsterdam gevlogen met de vorige vlucht) was natuurlijk ook een peuleschil vergeleken met de 11 uur die we op de vlucht van San Diego naar München hadden gevlogen. Met 10 minuten vertraging kwamen we op Schiphol aan en gingen op weg naar de bagageband in de hoop dat onze koffers ook dezelfde reis hadden gemaakt en bijvoorbeeld niet nog ergens in München zouden staan. Maar gelukkig zagen we al snel onze koffers en konden op weg naar de vertrek dropoff waar Rosalie net aan kwam rijden toen we daar naar buiten liepen.

Dat was wel fijn want met 12 graden was het nou niet een temperatuur waar we de laatste weken aan gewend waren. Eenmaal thuis weer fijn nagepraat onder het genot van een kop koffie uit onze eigen machine, en het voelde vertrouwd en weer goed om thuis in onze eigen omgeving te zijn.

We hebben een heel fijne en gevarieerde reis achter de rug, waarbij we er op dit moment al veel dingen naar de achtergrond weggezakt zijn die we in het begin hebben gedaan. Gelukkig hebben we onze blog nog zodat we in de komende tijd nog lekker kunnen teruglezen en nagenieten!

Hiermee is een eind gekomen aan de blog voor deze rondreis, maar voor je het weet kan je weer nieuwe verhalen verwachten van onze volgende reis. Op 4 februari 2023 stappen we namelijk al weer in het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland om daar 5 weken rond te gaan trekken. Het reisgezelschap zal dan bestaan uit Kees, Janneke, Rosalie en Rick, en hoewel alles ook al voor deze reis is geregeld gaan we nog eerst uitgebreid nagenieten van deze rondreis!

1. Neeltje Van Ees:
    30 mei 2022
    Hallo allemaal
    Weer veilig en wel op kattukse bodem
    Wat heb ik genoten van jullie reisverhalen grandioos schitterende foto’s
    Ik kijk uit naar de reis van Nieuw Zeeland
    Wens jullie het beste en Janneke zie ik vast snel op werk
    En ik hou me aanbevolen voor de volgende Blog groetjes allemaal
  2. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    31 mei 2022
    Hoi Neeltje,
    Fijn dat je met ons mee hebt kunnen genieten, en je (bijna) dagelijkse reacties waren voor ons altijd leuk om te lezen.
    Groeten, Kees en Janneke