Dag 33 - Wellington - Taupo - Rotorua - Auckland

7 maart 2023 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het is vandaag een lange reisdag van Wellington naar Auckland, maar we wilden ook niet te laat bij onze accommodatie inchecken, dus was het vroeg uit bed. Om 04:30 uur ging de wekker en omdat we gisteravond zo goed als alles al in de kofferbak hadden gedaan, konden we om 05:00 uur al vertrekken.

Op zo’n lange autorit is het wel fijn als je onderweg nog wat tussenstops hebt, zodat je toch de benen kan strekken en het liefst nog wat leuks zien of doen. De eerste tussenstop was Aratiatia Rapids dat vlak bij Taupo ligt.

De Aratiatia Rapids liggen in een smalle kloof achter een dam van de Waikato River en die wordt een aantal keer per dag vrijgegeven, waardoor een kalm stroompje transformeert in een woeste rivier.

Rond 09:30 uur reden we het parkeerterrein op, en waren ruim op tijd om een goed plekje uit te zoeken. Toen het 10:00 uur was, werden de sluizen geopend en het was inderdaad een prachtig gezicht hoe snel de kloof zich met water vulde en een woeste rivier werd.

Op geen 10 minuten van Aratiatia Rapids ligt ook een spectaculaire waterval, Huka Falls. We hebben hier uiteraard ook een bezoek aan gebracht en ook het water van Huka Falls buldert door een kloof voordat het 11 meter naar beneden valt. En dat gaat niet met een beetje water, maar met een gemiddeld volume van 50.000-319.000 liter per seconde.

Vooral omdat het vandaag weer een stralende dag was, kleurde het water dat een sterke concentratie luchtbellen heeft, prachtig helder turquoise.

Daarna zijn we weer verder naar het noorden gereden en kwamen een uur later aan in Rotorua. Hier zijn we 4 weken geleden ook geweest, maar omdat we nog wat Maori souvenirs wilden kopen voor thuis zijn we hier nog even naar toe gegaan.

Rotorua is staat namelijk bekend om zijn Maori cultuur, en hier worden de souvenirs nog door de locale bevolking gemaakt. We hebben allemaal een leuk aandenken aan onze reis kunnen aanschaffen, en gingen dan ook tevreden weer in de auto voor het laatste stukje naar Auckland.

Als je bij Auckland komt, merk je dat hier 1/3 van de totale bevolking woont, want het is hier vrij druk in het verkeer. We hebben voor de laatste nacht een appartement in een rustig deel in het noorden van Auckland, waar we prima op tijd rond een uur of half 4 hebben ingecheckt.

Vannacht nog 1 nachtje slapen in Nieuw-Zeeland en dan gaan we morgen de koffers weer inpakken en daarna naar het vliegveld om de huurauto in te leveren. Als alles goed gaat, vertrekken we woensdag 03:50 uur Nederlandse tijd naar onze eerste overstap in San Francisco.

BLN_6533BLN_6540BLN_6594BLN_6646BLN_6735BLN_6743BLN_6818BLN_6941BLN_6979BLN_6991BLN_7049BLN_7067BLN_7127

1. Hendrike:
    7 maart 2023
    Prachtig weer om te zien allemaal.
  2. Neeltje Van Ees:
    7 maart 2023
    Schitterend schitterend weer de foto’s
    Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt met ook wat tegen slagen maar meer mooiere belevenissen gehad
    Ik wens jullie alvast een goede vlucht terug en wens jullie nog een mooie dag toe
    Tot in Nederland weer!
  3. Jannet:
    7 maart 2023
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en schitterende foto’s.
    Alvast een goede vlucht terug naar Nederland .
  4. Leendert & Marjolein +kids:
    7 maart 2023
    Ohhh wat gaaf allemaal geweest.. 🤩