Status voorbereiding Nieuw-Zeeland 2023 - 30 Augustus 2021

30 augustus 2021 - Katwijk aan Zee, Nederland

Het einde van de zomer is in zicht en we zijn al weer bijna september, hoogste tijd dus om de ontwikkelingen te delen.

De belangrijkste zaken die in de afgelopen periode moesten worden geregeld, is toestemming voor verlof die nog niet waren gegeven voor Janneke en Rosalie. En gelukkig hebben zij nu ook toestemming voor verlof dus niets kan ons meer weerhouden van onze rondreis naar Nieuw-Zeeland...........tenzij Corona toch nog roet in het eten komt gooien.

Nieuw-Zeeland had in het begin van de Corona periode alles goed onder controle en er waren vrijwel geen besmettingen, mede doordat je er eigenlijk alleen voor noodzakelijke reizen heen kon en kan. Anders dan bij ons lopen de vaccinaties er nog wel wat achter, maar de verwachting is dat aan het eind van 2021 de meeste inwoners gevaccineerd zijn en dat begin 2022 de grenzen voor niet noodzakelijke reizen weer open gaan. We gaan er van uit dat dan de nu verplichte quarantaine periode van 10 dagen in een hotel in Auckland niet meer noodzakelijk is, en we als gevaccineerden met eventueel een negatieve test kunnen genieten van al het moois wat Nieuw-Zeeland te bieden heeft. Want we hebben er geen zin in om eerst 10 dagen opgesloten te zitten op een hotelkamer voor we eindelijk op pad kunnen. We kunnen dus niet anders dan afwachten (en gezond blijven) tot het februari is, en in de tussentijd alles voor te bereiden zodat alles gewoon geregeld is.

In de afgelopen periode is er qua boekingen en planning eigenlijk weinig veranderd, we hebben vooral de vliegtickets in de gaten gehouden en kunnen wel een redelijke inschatting maken voor welke prijs we gaan toehappen en de tickets ook boeken. Extreem goedkoop zal het niet gaan worden, want we willen vliegtickets boeken die omgeboekt kunnen worden in geval dat.... en we moeten ook een slimme keuze maken welke overstap locatie we kiezen omdat we niet willen dat de reis niet door gaat omdat onze overstap dit verhinderd.

Helaas nog wel wat onzekerheid dus, maar we gaan er nog steeds van uit dat we over 171 dagen vertrekken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl