Status voorbereiding Nieuw-Zeeland 2023 - 02 februari 2023

2 februari 2023 - Katwijk aan Zee, Nederland

Na er zo lang naar te hebben uitgekeken, gaat morgen onze rondreis naar Nieuw-Zeeland er dan toch echt van komen.

Nadat we het vorig jaar moesten uitstellen door corona, is er nu niets meer wat ons kan tegenhouden. Hoewel dat uiteraard relatief is, want de weersomstandigheden kunnen ook nog voor ongemak zorgen. Er zijn geen garanties voor wat voor ons ligt, maar voorlopig is het wel fijn dat we niet een week eerder vertrokken zijn.

Eerst kwam er het bericht dat Houston, waar we van vrijdagavond 03 februari tot zaterdagavond 04 februari een stopover hebben, was getroffen door een tornado. Daarna dat Auckland was getroffen door dusdanige regenval dat er overstromingen waren en mensen tot hun middel in het water liepen. Gelukkig zijn de vooruitzichten weer gunstig en is de noodtoestand niet meer van kracht. Het noodweer heeft echter op beide plaatsen veel schade aangericht en we zullen er ongetwijfeld nog wel hinder van ondervinden omdat de schade aan wegen en huizen nog niet hersteld zal zijn.

Zelf zijn we er in ieder geval ook klaar voor. Vandaag hebben we alles ingepakt en zijn nog uiteraard even gedag wezen zeggen bij ouders en grootouders, want 5 weken lijkt vooral voor hen erg lang. We hebben dan ook plechtig beloofd geen gevaarlijke dingen (nou ja, af en toe hebben we best wel uitdagende activiteiten op de planning staan) te doen en goed uit te kijken.

Maar helemaal onbezorgd zullen we toch niet afreizen. Onze gedachten zullen toch regelmatig zijn bij de moeder van Janneke, die ruim een maand geleden slechte berichten kreeg en inmiddels midden in een behandelingstraject zit. We hopen uiteraard dat we positieve berichten mogen ontvangen als tegen het eind van onze vakantie weer een scan gemaakt gaat worden.

Verder hebben we ook zorgen over de gezondheid van onze Sjoky, het zal morgen niet meevallen om ook van hem afscheid te nemen. Gisteren vierde hij nog zijn 13de verjaardag, dus hij is al flink op leeftijd en heeft steeds vaker last van allerlei ouderdomskwalen. Wij zijn daarom blij dat hij goed verzorgd gaat worden door Ruben, Lisanne en Corwin, en hopen hem op 09 maart weer in de armen te kunnen sluiten.

Nu nog een korte (en waarschijnlijk een tikje onrustige) nachtrust, voordat Corwin om 05:30 uur in de Remisestraat zal staan om ons naar Schiphol weg te brengen. Maar niet voor we Rick in de Paul Krugerstraat hebben opgehaald, en ook van Jaap en Heleen afscheid hebben genomen.

Vanaf morgen zullen we dagelijks (waarschijnlijk in de loop van de morgen, Nederlandse tijd) onze belevenissen op onze reisblog plaatsen.

Veel leesplezier en misschien wel inspiratie of sweet memories toegewenst, als jullie virtueel met ons meereizen.

1. Hendrike:
    2 februari 2023
    Nou leuk weer om zo met jullie mee te kunnen reizen. Hopelijk voor vannacht toch nog een goede nachtrust en voor morgen een hele goede vlucht.
  2. Ronalda en Bert:
    2 februari 2023
    Goeie en veilige reis en vooral heel veel mooie herinneringen maken!
  3. Marieke Noort:
    3 februari 2023
    Goede reis en heel veel plezier,ik kijk uit naar je blogs!
  4. Aad:
    3 februari 2023
    Ik ben Aad, een collega van Kees. Hij verteld altijd heel enthousiaste mooie verhalen over de reizen die al gemaakt zijn. Dit wordt mijn eerste trip die ik met jullie mee mag “beleven”. Toch een beetje vakantie gevoel ook😎. Een hele goede reis allemaal en veel plezier. En vooral gezond weer terug!
  5. Leendert en Marjolein + kids:
    Genietse👍👍