Dag 34 & 35 - Auckland - San Francisco - New York - Amsterdam - Katwijk aan Zee

9 maart 2023 - Katwijk aan Zee, Nederland

Hoewel we het nog prima naar ons zin hebben voelt het toch weer goed om naar terug naar huis te gaan.  We moeten om 10:00 uur bij ons appartement uitchecken, en kunnen dus redelijk rustig aan doen.

De koffers worden weer op gewicht ingepakt en alles wat niet meer nodig is gaat de vuilnisbak in (hoe zonde dat ook is). Eigenlijk gaat dit zonder problemen en we kunnen alles wat we mee willen nemen ook daadwerkelijk in de koffers kwijt.

Ongekende weelde, want dat hebben we wel eens anders meegemaakt. We checken zelfs om 09:30 uur uit en gaan nog even bij de Countdown (min of meer onze vaste supermarkt als die in de buurt was) om wat pizza broden te halen als ontbijt.

Daarna moeten we nog een goed half uur rijden om de auto af te tanken en in te leveren bij Go Rentals, dit gaat overigens nog makkelijker dan in Amerika want er komt niemand kijken voor schade of kilometerstand (dat hebben we voor ons zelf overigens wel gedaan, voor het geval ze achteraf toch nog ergens mee gaan komen). We hoeven alleen de sleutels af te gaven en kunnen in de airport shuttle te stappen.

Als we in de vertrekhal in Auckland komen zien we dat een kwartiertje later de incheckbalie open gaat, en zo staan we vrij vooraan in de rij en zijn snel onze koffers kwijt.

Het valt ons op dat alles soepel verloopt, en het lijkt er op dat we op tijd kunnen vertrekken. Helaas horen we een paar minuten voor vertrek dat er toch nog een en ander in het vrachtruim geladen moet worden en dat kost ons toch wel 20 minuten.

Gelukkig komen we toch op tijd aan in San Francisco, want we hebben vandaag 2x een overstap van 1 uur en 25 minuten. Vooral die in San Francisco is erg belangrijk omdat we daar door de douane moeten, de koffers moeten inklaren en de security check door moeten.

Hier is het wel wat drukker dan in Auckland maar alles gaat vooralsnog binnen de marges. Totdat we bij de security check komen dan, want daar staat me toch een rij. We hebben een aantal keer te vergeefs airport medewerkers gevraagd om wat voorrang te krijgen, maar gelukkig was er toch nog iemand bereid ons tussendoor te laten. Daarbij hadden we ook nog het geluk dat er een extra security check unit open ging, waar we als eerste door mochten.

Toen moesten we nog stevig doorlopen om op tijd bij de gate te komen, waar we ons realiseerde dat het dit keer niet tegen had gezeten. Want als we niet zo “lastig” waren geweest bij de security check hadden we op zeker de vlucht gemist.

Voordeel van deze hele situatie is dat we niet hoefden te wachten voor het vliegtuig naar Newark, want die stond min of meer op ons te wachten. Zo goed als op tijd zijn we vertrokken, en waren zelfs een kwartier voor op schema in Newark.

We konden daardoor op ons gemak nog even wat fatsoenlijks gaan eten voor we op het vliegtuig naar Amsterdam zijn ingestapt. En dat was zeer welkom, want we waren inmiddels ruim een etmaal onderweg en vliegtuig maaltijden zijn ook niet alles.

Ook de derde en laatste vlucht naar Amsterdam, was zonder uiteindelijke vertraging gegaan.Hier stonden Cor en Heleen klaar om ons weer naar huis te rijden, en dat was ook erg fijn want na zo’n lange reis wilden we niets liever onze dierbaren weer in de armen te sluiten en in ons eigen bed te kunnen slapen.

We zijn in totaal 5 weken op reis geweest, en het was voor ons een onvergetelijke ervaring. Natuurlijk hadden we gelezen en gehoord dat het allemaal zo mooi is, maar daar was niets aan gelogen. Het heeft onze verwachtingen ruimschoots overtroffen. Zowel in de beleving als in de diversiteit (die af en toe zelfs ’s morgens en ’s middags verschillend was. Zonder dat we daar vaak lange afstanden voor hoefde te reizen)

Is het dan allemaal rimpelloos verlopen, nou nee dat zeker niet. We zijn best wel een paar keer teleurgesteld geweest en hebben daardoor flink moeten improviseren waarbij we meestal ook optie A en optie B hadden voor het geval dat…..

De meeste kopzorgen hadden we met de gevolgen van cycloon Gabrielle, wat ons in tegenstelling tot veel anderen slechts anderhalve dag gekost heeft.

We hadden ons vooraf ook niet kunnen indenken dat we te maken zouden krijgen met de gevolgen van een overstroming , een cycloon aan ons voorbij zou gaan en dat we zelfs een aardbeving (kracht 6,2) zouden ervaren.

We waren weliswaar maar met z’n vieren hier in Nieuw-Zeeland, maar dat gevoel hadden we in ieder geval niet. Het was erg fijn om toch dagelijks contact met het thuisfront te hebben, en dan niet alleen met onze eigen gezinnen maar ook met verdere familie, vrienden, collega’s via onze reisblog.

Vanaf nu hebben we een perfect naslagwerk van alles wat we in deze 5 weken hebben gezien en gedaan, maar we hopen in de afgelopen weken al de bezoekers van onze reisblog ook geïnspireerd te hebben om wellicht in de toekomst ook een soortgelijke reis te gaan maken, of herinneringen te hebben opgehaald voor wie ook al eens in Nieuw-Zeeland is geweest.

We zijn in ieder geval erg verrast dat in de 35 dagen van onze rondreis, in totaal 25.000 keer een reisverhaal is gelezen zoals de statistieken van de blog aangeven. Dit is voor ons onvoorstelbaar, en heeft ons elke avond de energie gegeven om het reisverhaal te schrijven en daar wat foto’s bij te selecteren.

Dit was het laatste reisverhaal van deze rondreis, en wij gaan weer met plezier terug in ons oude vertrouwde leven. Nogmaals bedankt voor het meereizen en wellicht tot een volgenden rondreis!

P.S.

Die zal overigens nog wel even op zich laten wachten hoor, want we willen nog lang nagenieten van deze rondreis en bovendien is de bodem van de reisspaarpot nu toch wel bereikt en zullen we weer moeten sparen voor nieuwe herinneringen!

1. Corina:
    9 maart 2023
    Was heel leuk om jullie te volgen en het verslag te lezen. Welkom thuis .
  2. Leendert & Marjolein +kids:
    Welkom thuis!! Tot snel
  3. Aad:
    9 maart 2023
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Dit was mijn eerste “reis” die ik met jullie meebeleefd heb en vond het elke ochtend een leuk begin van de werkdag🤭. Nieuw Zeeland is prachtig. Bedankt voor het delen.
  4. Hendrike:
    9 maart 2023
    Gelukkig weer veilig thuis, “wellekom”
    Het was superleuk om zo met jullie mee te reizen.
    Jullie hebben ons wel enthousiast gemaakt hoor…
  5. Judith:
    9 maart 2023
    Ik heb genoten van alle verhalen en wat kan je heerlijk schrijven Kees (misschien iets mee gaan doen 😜) Gelukkig hebben jullie het maximale eruit kunnen halen, ondanks het niet altijd volgens plan kon lopen… Nu vooral uitrusten en nagenieten! Kia ora 🤙🏼
  6. Corina:
    9 maart 2023
    Hoi bedankt voor jullie mooie verhalen en prachtige foto’s het was heel erg leuk om jullie zo te volgen en een stukje mee te kunnen genieten. Welkom thuis!
  7. Neeltje Van Ees:
    9 maart 2023
    Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn
    Welkom in het natte grauwe katwijk
  8. Dineke:
    9 maart 2023
    Welkom thuis weer ✈️....wat was het gaaf om al die reisverslagen te lezen met prachtige foto's allemaal en jullie te volgen op deze reis 👍nu eerst goed slapen en nagenieten van alles 😘
  9. Ronalda en Bert:
    10 maart 2023
    Wat fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn!
    Genoten van jullie prachtige avonturen, die voor ons heel herkenbaar waren, en iedere dag uitgekeken naar de mooie verhalen. Voor jullie komt nu de tijd om eindelijk terug te gaan denken aan alles wat jullie hebben meegemaakt en heerlijk na te genieten! Op naar een volgend avontuur!
  10. Jaap Veerman:
    12 maart 2023
    Geweldig leuk om jullie blog te lezen. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Ik kijk al uit naar ons volgende project samen, Kees!
  11. Marti:
    13 maart 2023
    Wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!!