Dag 20 - Tucson - Ehrenberg

26 mei 2022 - Ehrenberg, Verenigde Staten

Omdat we best wel vaak bij Best Western hebben overnacht tijdens onze rondreis, hebben we inmiddels al weer aardig wat punten bij elkaar gespaard en zijn we inmiddels platinum member zoals dat heet. Je hebt dan wat meer privileges, en wordt regelmatig gratis geuprade. Zo hadden we dit keer ook een suite in plaats van een kamer, en wat meer ruimte is uiteraard wel lekker. Bovendien kunnen we met de gespaarde punten gratis overnachtingen boeken voor toekomstige reizen.

Vanmorgen op weg naar de ontbijtruimte, liepen we naar de receptie waar meestal de ontbijtruimte is. Maar die was er niet en navraag bij de receptie bracht duidelijkheid. Dit hotel had zelf geen ontbijt faciliteiten, maar je kon gratis bij de buren (een lokaal eettentje) ontbijten. Op zich vinden we het wat fijner om zelf langs het buffet te lopen en zelf uit te kiezen wat we nemen, maar het was ook wel een keertje leuk om op deze manier te doen. De sfeer was uiteraard super amerikaans, en we hebben heerlijk gegeten.

Het enige park wat we vandaag gingen bezoeken, was het Organ Pipe Cactus NM. Dit is wel het meest afgelegen park dat we gaan bezoeken, dus we moesten er wel even voor in de auto zitten. De Organ Pipe Cactus komt voornamelijk voor in Mexico, maar dus ook in dit park dat tegen de Mexicaanse grens aan ligt. Hij groeit in rotsachtige ondergrand vaak tegen hellingen en heeft minstens 5 maar meestal veel meer smalle takken die gemiddeld ruim 4 meter zijn.

Omdat het hier zo afgelegen is, is het er ook erg rustig zodat we uitgebreid de tijd konden nemen in het visitor center en had de ranger veel informatie over het park en alles wat er groeit en leeft. Omdat het hier ook erg warm is hadden we ons al voorgenomen om de lange (22 mijl) scenic Ajo Mountain Drive te gaan rijden, en omdat het om 10 uur al 37 graden was zijn we daar niet van afgeweken.

Rustig zijn we door het met cactussen bezaaide landschap doorgereden en zijn uiteraard regelmatig uitgestapt bij uitzichtpunten of voor het maken van een foto. Doordat we te laat Waze probeerden in te stellen lukte het niet om dit te laden, maar een rondje zonder opties om links of rechts te kunnen rijden moet ook zonder navigatie wel lukken.

Maar het is wel handig om te weten waar je precies rijdt, en zodoende zijn we doorgereden op de plek waar we ondanks de warme omstandigheden een korte wandeling wilde maken. Achteraf was niemand hier rouwig om, want de temperatuur was natuurlijk niet echt uitnodigend en we konden vanaf de weg en bij de uitzichtpunten toch wel een goed beeld krijgen van het park en de Organ Pipe Cactus in het bijzonder.

Een paar uur later hebben we het park weer verlaten, om ons eigenlijk te gaan positioneren voor de dag van morgen als we eigenlijk onze laatste echte vakantiedag hebben en in San Diego aankomen. Omdat we van de Mexicaanse grens richting het noorden reden, ontkwamen we ook vandaag niet aan een controle van de Border Control. Ook dit keer ging het soepel, en we weten ook onderhand wat ze willen zien en horen dus dat wordt eigenlijk routine.

Rond een uur of 4 komen we in Ehrenberg aan, wat nog net in Arizona ligt vlak bij de grens met California. Na het inchecken nestelen Janneke en Ruben zich lekker op bed om met de wifi die ze nu hebben op het internet en social media te storten. Kees wilde nog wel even afkoelen in het zwembad, maar daar aangekomen lag er best veel zand op het water dus dan maar niet. Op weg terug naar de kamer kwam hij echter langs de fitnessruimte en is daar dan maar even een half uur ingedoken, er waren vandaag toch nog niet zoveel calorieën verbrand omdat we niet zo veel gewandeld hadden.

Morgen gaan we naar San Diego, maar niet voordat we naar Mecca zijn geweest!

1. Neeltje Van Ees:
    27 mei 2022
    Goedenmorgen vanuit somber Katwijk geen zonnetje nog
    Schitterend verhaal weer
    Best leuk eens om in zo’n lokaal restaurantje te ontbijten
    En wat een mega groten cactussen zeg prachtig
    Groetjes neeltje
  2. Rosalie:
    27 mei 2022
    Jeetje die Ruub is flink bruin geworden. Ik moet nog gaan uitkijken…