Dag 13 - San Antonio - Big Bend NP

19 mei 2022 - Big Bend National Park, Verenigde Staten

Deze overnachting was weer een keertje bij Hyatt Place, en hoewel Best Western en Holiday Inn ook altijd goed zijn, is Hyatt altijd net even beter. (En eerlijkheidshalve ook meestal iets duurder) Verder zijn de kamers waar je ook ter wereld komt, altijd hetzelfde. Fijne overnachting dus weer gehad met uitgebreid ontbijt.

Daarna zijn we naar Big Bend NP gereden, en dat ligt tegen de Mexicaanse grens aan. Tijdens de rit zie je het landschap langzamerhand veranderen naar wat heuvelachtig en steeds minder groen.

Hadden we gisteren met 38 al een warme dag, vandaag nog iets warmer met 41 graden aan het eind van de middag.

De keuze was dus snel gemaakt om vandaag veel met de auto door het park te rijden en op interessante plaatsen uitstappen voor bezichtigingen.

Zo hebben we bijvoorbeeld een stop gemaakt op een plek waar fossielen waren uitgestald van planten en dieren die hier in de oertijd geleefd hebben. Hier hebben we ook een paar windhoopjes gezien, vrij ongevaarlijk hoor maar wel leuk om te zien.

We zijn uiteraard ook weer even bij het visitor center geweest om bij de ranger te informeren of de plannen die we hebben ook haalbaar zijn met de actuele omstandigheden in het park.

Zo bleek onder andere, dat het niet verstandig is om morgen de Old Ore Roda te gaan rijden. De weg is te slecht, en in principe mogen we daar ook niet rijden met onze huurauto. Maar beter niet doen dus, bovendien zijn er zijn voldoende andere opties.

Aan het begin van de avond zijn we nog wel de Lost Mine Trail gaan lopen, een trail met mooie vergezichten. Toen we weer terug bij de auto kwamen, zagen we op de valreep nog een hert, liever een beer natuurlijk maar het is toch altijd leuk om ook dieren te spotten tijdens het hiken.

Weer terug bij onze casa, was het inmiddels al donker en ging Ruben hout in de firepit aansteken om nog te gaan bbq-en.

Omdat we hier op heel afgelegen locatie zitten met weinig omgevingsverlichting, is het ook een ideale plek om van de sterrenhemel te genieten.

We blijven nog wel even buiten zitten, voordat we naar bed gaan.

Morgen gaan we weer vroeg op pad, om de wandelingen te gaan doen als het nog niet zo warm is.

Opmerking: De WiFi doet het vanavond niet, dus helaas nog geen foto’s van vandaag. Zodra we weer WiFi hebben zullen we de foto’s uploaden.

1. Neeltje Van Ees:
    20 mei 2022
    Goedenavond
    Van uit een nu droog maar helemiddag nat Katwijk
    Wat een schitterende belevenis die reis van jullie
    Zo mooi
    En wat zien en doen jullie veel prachtig
    Ik wacht met spanning op het volgende verhaal
    Veel plezier nog
    Lieve groetjes uit Katwijk