Dag 20 - Mount Cook NP

22 februari 2023 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Een regendag vandaag en gelukkig hebben we een prima appartement om de dag binnen door te brengen, want Mount Cook NP ligt ver van de bewoonde wereld en heeft alleen maar buitenactiviteiten.

We hebben dan ook een groot deel van de dag geslapen, gegamed en wat gelezen. Verder hadden we natuurlijk ook tijd om het wel en wee van de afgelopen 3 weken te herbeleven, maar ook vooruit te kijken naar de fantastische dingen die ons in de komende 2 weken (hopelijk) nog te wachten staan.

Rond een uur of half 3 was het inmiddels bijna droog geworden en hebben we toch nog een pittige hike van zo’n anderhalf uur kunnen lopen. Zodoende konden we toch nog een frisse neus halen, want van de 25 graden die we gisteren nog hadden was de temperatuur naar een graad of 7 gezakt.

De Red Tarns Hike begint vlak achter ons appartement en is zo’n 4 kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van ruim 15 procent. Vrij pittig maar wel lekker als je de hele dag binnen hebt gezeten. Op het keerpunt van de hike op de top van Mount Sebastobol liepen we letterlijk in de wolken en was het zicht met dit weer niet echt top, maar de Red Tarns (bergmeertjes met rood vijverkruid) waar we rond konden lopen waren best leuk.

Morgen is de verwachting dat het nog wel fris is, maar dat de regen naar het noorden weg zal trekken. Omdat we naar het zuiden gaan rijden, hopen we dat we niet al te veel last van regen en wind hebben.

We gaan dan naar Otago Peninsula, waar we een Albatros kolonie gaan bezoeken en hopelijk pinguins gaan spotten als rond zonsondergang uit zee naar hun nesten gaan om te overnachten.

BLN_4812BLN_4856BLN_4878BLN_4864