Status voorbereiding Amerika 2022 - 01 Mei 2022

1 mei 2022 - Katwijk aan Zee, Nederland

Zaterdag is het dan eindelijk zo ver, en gaan we als het goed is onze rondreis van de oostkust naar de westkust van Amerika maken. We realiseren het ons eigenlijk nog niet, dat we na al die corona ellende weer een leuke rondreis kunnen gaan maken. Maar anders dan bij eerdere rondreizen zijn we toch nog wel wat gereserveerd, omdat corona toch nog roet in het eten zou kunnen gooien. Naast de ESTA, de Combined Passenger Disclosure and Attestation en de vaccinatiebewijzen, hebben we namelijk ook nog een negatieve coronatest nodig die een dag van tevoren moet worden afgenomen. Iets wat je niet zelf in de hand hebt is altijd reden voor stress. Vrijdagmorgen gaan we om 9 uur testen en hopen dan rond een uur of 10 de laatste onzekerheid overboord gooien.

Waar we wel invloed op hebben, is allemaal geregeld. We hadden natuurlijk al geruime tijd de huurauto en de overnachtingen geboekt, maar nu hebben we ook alle belangrijke activiteiten/excursies geboekt.

Er zijn verder ook niet al te veel corona gerelateerde restricties waar we last van hebben. Zo zijn er een aantal parken / activiteiten die een gereduceerd aantal bezoekers toelaten, we hebben in deze gevallen gereserveerd en het voordeel is dan weer wel dat het niet zo heel erg druk zal zijn. Het enige wat echt jammer is, is dat we niet naar Kasha-Katuwe Tent Rocks kunnen. Dit is een park met heel bijzondere rotsformaties en daarom dus wel een teleurstelling. Maar elke keer zijn er wel een aantal locaties of activiteiten die door bijvoorbeeld weersomstandigheden niet helemaal lopen zoals vooraf gedacht, dat hoort er dus gewoon een beetje bij.

De vooruitzichten zijn dus goed, en we moeten er gewoon van uit gaan dat de laatste horde met de negatieve corona test genomen gaat worden. Nog maar 6 dagen, we hebben er zin in!