Dag 12 - Rayne - San Antonio

18 mei 2022 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Hoewel ons hotel vlak aan de snelweg ligt, en het verkeer goed te horen is, hebben we er vannacht gelukkig geen last van gehad en had iedereen weer goed geslapen. Omdat hotels zoals deze, over het algemeen werk gerelateerde gasten heeft, is het vaak lekker rustig bij het ontbijt omdat deze mensen dan vaak al op pad zijn. Zo hadden we vanmorgen de lunchruimte weer voor ons alleen.

Eenmaal op weg reden we al snel de Texas binnen, de staat waar we de komende dagen zullen verblijven. Hoewel we niet echt activiteiten hebben gedaan in Houston, was het toch voor Kees wel bijzonder. Hij heeft hier zo'n 20 jaar geleden, 8 maanden gewerkt, dus kwamen er veel herinneringen naar boven toen we daar waren. Houston is nu niet een stad waar veel leuke dingen te beleven zijn, dus zijn we maar snel doorgereden naar San Antonio wat wel een hele leuke stad is.

We waren al vroeg in San Antonio en onze kamer was helaas nog niet klaar, maar omdat ons hotel ook dit keer weer in het centrum van de stad is, konden we de auto laten staan en lopend de stad gaan verkennen.

Nu staat San Antonio onder andere bekend om zijn Riverwalk, een pad aan weerszijde van de San Antonio River die al slingerend door de stad stroomt. Het leuke aan de Riverwalk is dat deze niet op het straatniveau ligt, maar een paar meter lager. Je moet dus met de trap naar beneden en loopt dan langs de rivier waar gezellige eettentjes, bars en winkeltjes zijn.

In deze regio is het normaal gesproken al vrij warm, maar op dit moment is het nog warmer dan normaal met vandaag 38 graden. Nu hadden we gisteren aan de kust van New Orleans 34 graden, maar omdat de luchtvochtigheid daar een stuk hoger ligt is het hier toch wel een stuk beter om uit te houden. Maar we vonden het toch wel een goed idee om een boot tour door de stad te maken, in plaats van het hele stuk te gaan lopen.

Daarna was het tijd om in te checken in het hotel, en zijn gelijk even gaan afkoelen in het zwembad, maar moesten we weer op tijd vertrekken naar de Alamo. Dit is een voormalige Spaanse missiepost die omgebouwd is tot een fort, en is de plaats waar in 1836 de inmiddels Mexicaanse overheersers in een bloedige veldslag zijn verslagen door de Amerikanen. Voor de Amerikanen dus een speciale plek, en voor ons uiteraard ook een leuke plek om te bezoeken.

Als je in Texas bent dan moet je uiteraard ook een groot stuk rood vlees eten, en dat hebben we 's avonds dan ook gedaan op de Riverwalk. Erg sfeervol op die lokatie, en de Cajun steaks waren ook echt voortreffelijk en het was uiteraard erg veel.

Op weg naar het hotel kwamen we tot de conclusie dat San Antonio echt de leukste stad was die we tot nu toe bezocht hadden.

Morgen blijven we in Texas, maar moeten we wel een stukje rijden om in Big Bend NP te komen. Een fantastisch ruig park waar de Rio Grande de grens vormt met Mexico.

1. Neeltje Van Ees:
    19 mei 2022