Dag 14 - Wellington - Abel Tasman NP

16 februari 2023 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Gisteravond stonden we dan om 22:00 uur bijna vooraan in de rij om de ferry op te kunnen rijden, terwijl het onophoudelijk hard regende en er af en toe stevige windstoten waren. We konden niet wachten om met de ferry te vertrekken, want we waren na al het natuurgeweld toch wel een beetje argwanend geworden en weten inmiddels dat alles ineens gecanceld kan worden.

Gelukkig konden we na zo'n 3,5 uur wachten eindelijk de ferry oprijden en een slaapplekje op gaan zoeken voor de overtocht. We hadden allemaal een plek om een rij stoelen te gaan liggen, en hebben ondanks (vooral in het begin) een stevige "bumpy ride" vrij goed kunnen slapen.

Nadat we met de ferry in Picton waren aangekomen, zijn we gelijk doorgereden naar de Abel Tasman Lodge in Marahau (op loopafstand van Abel Tasman NP) onze accommodatie voor de komende 3 dagen. Eigenlijk hebben we tot nu toe nog geen tegenvallende accommodaties gehad, en ook de Abel Tasman Lodge ziet er top uit en is van alle gemakken voorzien. Bovendien is de locatie ook perfect, we zitten midden in de natuur, en de vogels komen af en aan bij ons terras.

Vandaag hebben we gebruikt om weer een beetje bij te komen van alles wat er in de afgelopen dagen is gebeurd, want alles is nu wel achter de rug maar heeft wel veel energie gekost. Verder hebben we even samen gezeten om de planning van de komende dagen door te nemen, want dit is toch wel een hele fijne plek waar we zo lang mogelijk van willen genieten.

Aan het einde van de middag hebben we nog een korte wandeling langs de bosrand en over het strand gemaakt, en alvast een klein voorproefje te krijgen wat ons in de komende dagen weer te wachten staat. Vandaag was het nog wel overwegend bewolkt, maar vanaf morgen is de verwachting dat het zonnig en een graad of 25 gaat worden. Ideale omstandigheden dus.

Morgen hebben Kees, Rosalie en Rick een uitdagend programma, met een canyoning trip op en rond Torrent River. Janneke zal een dagje gaan relaxen bij de lodge met wellicht een bezoekje aan het strand.

ECA7DE78-21CA-400B-ABD1-2ED06B0722D1BLN_8024BLN_8079BLN_8052BLN_8067BLN_8101BLN_8221

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leendert en Marjolein + kids:
    16 februari 2023
    Gelukkig is alles goed gegaan!! Nu weer lekker genieten
  2. Heleen:
    16 februari 2023
    Gelukkig is alles achter de rug . Op naar nieuwe belevenissen en mooi weer. Geniet x
  3. Hendrike:
    16 februari 2023
    Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn, lekker nu weer jullie reis vervolgen. Rosalie, Kees en Rick wandel-se. Janneke jij geniet-se van je relaxdagje
  4. Neeltje Van Ees:
    16 februari 2023
    Fijn dat alles goed verloopt nu
    Hopenlijk blijft dat zo
    Kees Rick en Rosalie heel veel succes en Janneke veel plezier bij het relexen
  5. Dineke:
    16 februari 2023
    Super dat alles goed is gegaan ....heel veel plezier op jullie verdere avonturen Xxx