Dag 18 - Kaikoura - Lake Tekapo - Mount Cook NP

20 februari 2023 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Redelijk op het gemak hebben we vanmorgen nog ontbeten voordat we zijn begonnen aan onze reisdag naar Mount Cook NP. Na de perfecte ervaring met onze vorige accommodatie, vonden we het niet zo heel vervelend om deze accommodatie achter ons te laten.

Vooraf waren we erg enthousiast over Beachfront Cottage, maar achteraf waren de verwachtingen toch wat te hoog ingeschat. Qua locatie was het top, zo’n 20 meter van het strand, maar het lag wel vlak naast een state highway. Vooral als er ’s nachts vrachtverkeer langs kwam, leek het er op dat je bed op de vluchtstrook stond. Verder was het interieur wel een beetje gedateerd, het feit dat we geen bereik hadden met onze telefoon / 4G was niet heel praktisch en een terrastafel met stoelen had ook fijn geweest. Maar misschien zijn we in de afgelopen weken wel erg verwend met onze accommodaties, het was in ieder geval wel schoon en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Onderweg van de kust naar de bergen in het binnenland, zijn we ook langs Christchurch gereden. In eerste instantie hadden we daar nog wel een dagje voor op de planning staan, maar omdat we eigenlijk dagen te kort kwamen voor onze wensen en we toch meer natuurmensen zijn dan stadsmensen, is het niet vreemd dat we dit hebben laten vervallen.

Na zo’n 6 uur rijden kwamen we aan bij onze eerste echte stop, Mount John bij Lake Tekapo. We hebben hier een leuke wandeling gemaakt waarbij we van de omliggende bergen en het azuurblauwe meer konden genieten.

Een half uurtje verder rijden kwamen we aan bij Lake Pukaki, een nog groter azuurblauw meer en op de achtergrond de majestueuze Mount Cook. Helaas was ondertussen de bewolking wat op komen zetten, en was de top niet te zien doordat die in wolken gehuld was.

We hebben bij uitzichtpunt Peter’s Lookout aan de picknicktafel nog gezellig wat gedronken en genoten van het uitzicht, voordat we de laatste 40 kilometer naar onze accommodatie in Mount Cook NP hebben afgelegd.

Onze auto gaan we de komende dagen niet gebruiken, want alle bezienswaardigheden, activiteiten en hikes zijn op loopafstand van ons appartement. Vanuit bed kunnen we zelfs (als morgen de bewolking hopelijk weer is weggetrokken) de eeuwige sneeuw van Mount Cook zien.

Morgen gaan we het nationale park verkennen, en beginnen dan met de Glacier Explorer Tour. Een boottocht over het gletsjermeer van de Tasman Glacier.

DSC_0007DSC_0045BLN_2513BLN_2554DSC_0088DSC_0121BLN_2728BLN_2806BLN_2831

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joey Jansen:
    20 februari 2023
    Ziet er prachtig uit! Genieten!
  2. Neeltje Van Ees:
    20 februari 2023