Dag 05 - Sydney - Auckland - Cooks Beach

7 februari 2023 - Cooks Beach, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen werden we dus wakker in Sydney in plaats van Auckland, maar we hadden in ieder geval wel lekker geslapen. Na een goed ontbijt stond de taxi al voor de deur om ons naar het vliegveld te brengen.

Maar tijdens het inchecken was er helaas weer veel gedoe. Er was geen ticket voor Rick, dus moesten we weer van de een naar de ander om alles weer geregeld te krijgen. En we waren niet de enige, want iedereen die op de gecancelde vlucht zat, had problemen om in te checken. Maar gelukkig is alles toch nog goed gekomen en konden we eindelijk op weg gaan naar Auckland.

De problemen met onze vlucht, heeft ook gevolgen voor het ophalen van de huurauto en de eerste overnachtingen in Nieuw-Zeeland. Het later ophalen van de huurauto was eigenlijk zo geregeld, en helaas hebben we een no show voor onze eerste overnachting en wil de accommodatie geen coulance regeling treffen. Dus helaas moeten we daar volledig voor betalen zonder dat we daar gebruik van hebben kunnen maken.

De accommodatie voor de tweede overnachting was gelukkig een stuk soepeler. Eigenlijk konden we maar tot 19:00 uur inchecken, maar nadat we ons verhaal gedaan hadden gaven ze aan dat het geen probleem was en dat we ook rond 23:00 uur konden inchecken.

En daar zijn we erg blij mee, want daardoor kunnen we vanaf woensdag onze voorgenomen planning weer aanhouden, en is (voorlopig) de tijd van improviseren en alternatieven zoeken weer voorbij.

Nadat we in Auckland geland waren en de klok weer 2 uur vooruit hebben gezet, hebben we onze huurauto opgehaald en richting Cooks Beach gereden naar onze accommodatie Bay Breeze. Best nog wel een flink stuk rijden, want door het slechte weer van vorige week zijn de wegen flink beschadigd geraakt en moet er op veel plekken worden omgereden en de weg hier naar toe is erg bochtig en heuvelachtig. Na een rit van 3,5 uur zijn we uiteindelijk veilig rond 00:15 uur aangekomen bij onze accommodatie.

Vannacht gaat overigens een korte nacht voor ons worden, want morgen willen we Cathedral Cove bij zonsopkomst gaan bezoeken en dan gaat om 05:00 uur al weer de wekker.....

1. Heleen:
    7 februari 2023
    Waar het allemaal zo voorspoedig begon, hebben jullie nu wel veel pech hoor. Maar dat achter jullie gelaten en GENIETEN XX
  2. Aad:
    7 februari 2023
    Het lijkt een klein beetje op het live overzetten van een fabriek Kees😉😂. Maar zoals mijn Vlaardingse broertje Bassie altijd zegt, wat er ook gebeurd….altijd blijven lachen. Vanaf nu gaat alles vlekkeloos 🙏
  3. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    8 februari 2023
    Haha, inderdaad Aad. En uiteraard blijven we lachen, we hebben geen tijd om teleurgesteld te zijn want er staat daarna altijd weer wat leuks op ons programma.
  4. Neeltje Van Ees:
    Hoi Janneke en alle andere
    Wat een verhalenverteller prachtig alleen jammer dat er wat pech is ontstaan
    Schitterende foto’s weer
    Geniet volop ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groetjes
  5. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    8 februari 2023
    Hoi Neeltje, Niet alles kan mee zitten en op het moment zelf waren we er uiteraard niet blij mee, maar we zijn het inmiddels door alle leuke dingen die we daarna gedaan hebben al lang weer vergeten.
  6. Leendert en Marjolein + kids:
    7 februari 2023
    Pfff het is allemaal wat! Maar jullie zitten er nu en nu lekker genieten 👍👍
  7. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    8 februari 2023
    Gaan we zeker doen, vandaag weer een top dag gehad dus alle ellende zijn we al lang weer vergeten.
  8. Ingrid Schaap:
    8 februari 2023
    Wat een pech hebben jullie al gehad zeg ! En vast wat stressvolle momenten . Vanaf nu gaat alles vast goed en kunnen jullie extra genieten ! Ik kijk uit naar het volgende mooie verhaal . Erg leuk om jullie zo te volgen .