Dag 07 - Rotorua

9 februari 2023 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag zou eigenlijk sledgen (white water raften, maar dan op een body board) op ons programma staan, maar helaas is de tour gecanceld als gevolg van de extreme regenval van vorige week. Hierdoor hebben we de activiteiten in Rotorua qua planning wat aangepast, en konden we het vanmorgen wat rustiger aan doen en wat langer blijven liggen (behalve Kees dan, want dat lukt hem niet)

Na een lekker ontbijt zijn we, zonder af te wassen, naar Waimangu Volcanic Valley gereden. Dit is een geothermisch park met geisers, kokende meren en borrelende modder poelen.

Als eerste komen we bij Southern Crater die 50 meter diep is, met de Emerald Pool. Het meer heeft nu een groenachtige kleur, maar kan soms ook door diverse plantensoorten een rode kleur krijgen.

Frying Pan Lake is ’s werelds grootste hete bron gelegen in de Echo Crater. Het meer wordt omringt door rotsen en bergen en doordat de watertemperatuur zo’n 50-60 graden is, is er vlak boven het water stoomvorming.

Inferno Crater heeft een azuurblauwe kleur en wordt gevuld door een ondergrondse geiser. Door een 38-dagen cyclus wordt het water steeds blauwer, en na de overloop fase krijgt het een intens hemelsblauwe kleur

Via de shuttlebus worden we weer terug naar het Visitor Center gereden en vertrekken we richting Whakarewarewa Forest, lokaal ook wel bekend als The Redwoods. In dit weelderige inheemse bos staan onder andere torenhoge Californische sequoia’s.

We hebben hier een heerlijke wandeling gemaakt, en hoewel de bomen niet zo indrukwekkend zijn als in Sequoia NP en King Canyon NP in Amerika, is het toch wel speciaal om tussen deze kolossen te lopen.

Als we weer terugkomen in onze accommodatie, is alles netjes opgeruimd door de roomservice en hebben ze zelfs de afwas gedaan. Was niet onze intentie, maar wel lekker natuurlijk nu we het niet zelf hoeven te doen. 😉

Morgen gaan we naar Wai-O-Tapu, een ander geothermisch park in Rotorua, dat weer heel anders is dan het vandaag bezochte Waimangu Volcanic Valley. Hopelijk gaan we de zon dan veel zien, want dan zullen de meren en poelen nog feller kleuren.

1243

BLN_5327

507060908

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Neeltje Van Ees:
    10 februari 2023
    Fantastisch weer schitterend de foto’s het verhaal
  2. Corina:
    10 februari 2023
    Echt mooie foto’s prachtige omgeving!