Dag 01 - Katwijk aan Zee - Florida City

7 mei 2022 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

Toen we vanmorgen op Schiphol kwamen was het nog vrij rustig, en waren de eersten bij de incheckbalie en bij de bagage controle konden we ook gelijk doorlopen en stonden binnen een kwartier in het taxfree gedeelte. We hebben daar lekker een broodje gekocht en hadden een mooi tafeltje voor het raam met uitzicht op de gates.

Onze eerste vlucht van Schiphol naar Zurich verliep volgens schema, zodat we ons ook geen zorgen hoefden te maken voor het halen van onze volgende vlucht. Eenmaal bij de paspoort controle aangekomen stond er een hele lange rij, maar gelukkig liep dit erg snel door. We vonde het eigenlijk wel vreemd dat alleen onze paspoorten vluchtig werden gecontroleerd, en ze vroegen wat de plannen waren.

We zaten toen weer op tijd in het vliegtuig naar Miami, maar helaas moesten we ruim een half uur wachten om op een nieuw tijdslot voor de startbaan. De vlucht verliep verder prima, erg goede service bij Swiss Air, alleen jammer dat we dat half uur niet meer in konden halen en dus wel met vertraging in Miami aankwamen en gelukkig ook met onze koffers dit keer!

Op de luchthaven hebben we weer een mooie Chevy Tahoe uit kunnen zoeken, waarbij we er ook op gelet hebben of er 4WD op zat omdat we dat in de nationale parken die we gaan bezoeken zeker nodig zullen hebben. Daarna zijn we naar ons hotel in Florida City gereden, waar we nog boodschappen hebben gehaald (en blijkbaar nog steeds heel amerikaans, de boodschappen in mega veel plastic zakjes) en daarna snel zijn gaan slapen. Het was inmiddels half 11 en dus een erg lange dag geweest.

Morgen gaan we over de Overseas highway naar Key West, de weersverwachting is goed met 32 graden en volop zon. Ideaal weer dus om onder andere lekker met een catamaran er op uit te gaan en op verschillende plaatsen te gaan snorkelen!

1. Neeltje Van Ees:
    Schitterende reis Janneke
    Ga heerlijk genieten jullie van al dat mooi’s
    Lieve groet van mij!!
  2. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    9 mei 2022
    Gaan we zeker doen, groetjes!
  3. Leendert en Marjolein + kids:
    Geniet van de USA
  4. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    Gaan we doen broertje!
  5. Henny Lammers:
    8 mei 2022
    Leuk om te lezen en een beetje met jullie “mee te reizen”.😉
    Geniet ervan.
  6. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    9 mei 2022
    Veel leesplezier, en we gaan er zeker van genieten!
  7. Nel vd Oever:
    8 mei 2022
    Een hele fijne vakantie! Leuk om zo mee te lezen . Geniet ervan.
  8. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    Gaan we zeker doen!