Dag 02 - Florida City - Key West - Florida City

8 mei 2022 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

Nadat we vanmorgen met een ontbijtje begonnen zijn, zijn we via de Overseas Highway richting Key West gegaan. De Overseas Highway verbindt het vasteland van Florida via tal van Keys (eilandjes) en bruggen met Key West, en is een erg leuke route om te rijden!

We zijn als eerste gestopt bij Robbie's op Islamorada. Dit is een commerciële plek met winkeltjes en kan je er ook voor een hapje en drankje terecht. Maar de reden dat je hier stopt, is het voeren van de Tarpons vanaf de steigers. Voor een paar dollar kan je een emmertje vis kopen waarmee je de Tarpons kan voeren. Je doet dit door een visje aan zijn staart vlak boven het water te houden, de Tarpons springen dan uit het water om de vis op te eten. In het begin schrik je er nog wel van als ze uit het water springen, want er zitten exemplaren tussen van +150cm, maar in ieder geval erg leuk om te doen. Je moet trouwens wel opletten dat de daar rondlopende pelikanen de vis niet opeten, want die achtervolgen je en als je even niet oplet dan is je emmertje leeg.

Iets verder naar het zuiden ligt de Key Marathon, waar de Seven Mile Bridge begint. Als je over deze brug rijdt heb je een prachtig uitzicht  over het water. De huidige brug is ruimt 10 km lang en ligt naast de oude brug die er aardig vervallen bij ligt. Er groeit bijvoorbeeld zelfs een boom, Fred the Tree genaamd, op.

In Key West hadden we een snorkel tour geboekt waarbij we op een catamaran naar 2 locaties op het rif zijn gevaren. Op deze locaties was er prachtig koraal en ook best wel veel vissen. Ruben en Kees hebben er zelfs barracuda's en een haai gespot. Op de weg terug zagen we ook nog een schildpad!

Daarna hebben we nog een kort bezoek gebracht aan Duval Street en Southernmost Point (het meest zuidelijke punt van het vasteland van Amerika. We hadden hier nog wel een fotootje willen maken, maar omdat daar wel een heel lange rij stond en het met een temperatuur van zo'n 30 graden toch wel vrij warm was, hebben we uiteindelijk gekozen om dat niet te doen.

En omdat we vanavond in hetzelfde hotel overnachten als gisteren in Florida City, hebben we de Overseas highway in omgekeerde richting nog een keer afgereden.

We hadden nog wel plannen om in de avond nog op pad te gaan, maar omdat we allemaal best wel last van het tijdverschil hebben, hebben we dat toch maar niet gedaan en in plaats daar van vroeg naar bed gegaan.

Morgen staat Everglades NP op het programma, dus hopen we veel alligators te zien en gaan we ook nog met een airboat door de mangroves varen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Neeltje Van Ees:
    9 mei 2022
    Goedenmorgen
    (Bij ons)
    Ik geniet van het verhaal zo leuk om de belevenissen mee te lezen
    En wat een mooie dingen ervaren jullie daar schitterend ook de foto’s👌🏻 Geniet nog van wat er komen gaat
    Groet van uit Katwijk
  2. Henny Lammers: