Dag 03 - Florida City - Palm Bay

9 mei 2022 - Palm Bay, Florida, Verenigde Staten

Vandaag stond Everglades NP op het programma, een subtropisch moerasgebied in het zuidelijkste puntje van het vasteland van Florida.   Na het ontbijt rijden we naar Everglades City, waar we een airboat tour geboekt hebben. Een airboat heeft een platte bodem en wordt aangedreven door een grote propeller, wat het ideaal maakt voor dit gebied. Wij hebben er voor gekozen om een tocht te maken door de mangroves, waarbij je een goede indruk krijgt wat het park te bieden heeft en af en toe ook op hoge snelheid overde smalle riviertjes scheert! Tijdens de tour spotten we ook nog 2 grote alligators, de grootste was met een meter of 4 echt een grote jongen!

In Everglades NP komen zowel krokodillen als alligators voor, en dat is wel bijzonder. Want een krokodil leeft in zout water en een alligator in zoet water. Omdat het water in Everglades NP brak is, komen ze er allebei voor. Verder zijn ze goed van elkaar te onderscheiden aan de kop, een krokodil heeft een wat spitse bek en de alligator een ronde bek.

Een alligator show was ook nog onderdeel van de tour, maar daar zaten we toch wel wat ongemakkelijk naar te kijken. De 25 jaar oude alligator had volgens ons wel een betere oude dag verdient dan in een klein afgerasterd bassin op commando zijn bek wijd open te moeten doen.

Kees en Ruben hebben daarna nog even geposeerd met een baby alligator in hun handen, voordat we naar Kirby Storter Boardwalk zijn gegaan. Dit was een leuke wandeling over een houten vlonder met een veilige dichte afrastering, de omgeving was echt mooi, maar helaas hebben we hier maar 1 alligator gespot. Een andere wandelaar gaf ons daar een tip om naar de boardwalk bij het visitor center te gaan, omdat daar erg veel alligators te zien waren. Daar zijn we uiteraard ook naar toegegaan, en daar hebben toch wel een stuk of 20 alligators gespot dus waren we erg blij met de verkregen tip.

Als laatste hebben we de loopdrive nog afgereden, dit is een 17 mijl lange dirt road, waar veel wildlife te zien zou zijn. Nou dat klopte inderdaad! We hebben er onderandere tientallen alligators en krokodillen gespot, maar ook een aantal schildpadden en grote zilverreigers. We hebben hier aardig wat tijd doorgebracht, en reden daarna met een goed gevoel naar Palm Bay!

In Palm Bay checkten we in bij het Hyatt Place hotel, dat we met reward punten hadden geboekt. De kamers van Hyatt zijn altijd erg goed, dus perfecte voorzieningen en een goede nachtrust zijn gegarandeerd.

Morgenochtend gaan we iets heel anders doen dan vandaag, we gaan ons namelijk op de ruimtevaart storten met een bezoek aan Cape Canaveral en het Kennedy Space Center!