Dag 04 - Palm Bay - Yulee

10 mei 2022 - Yulee, Florida, Verenigde Staten

Toen we vanmorgen na het ontbijt klaar stonden om te vertrekken, hadden we toch wel even een stress momentje. Kees kwam er namelijk achter dat zijn kaarthouder met alle pasjes niet in zijn broekzak zat..... Intimi weten dat Kees regelmatig zijn sleutels of kaarthouder kwijt is, maar dit was toch wel een vervelend moment want zonder creditcards gaat deze vakantie lastig worden. Gisteren voor het laatst gebruikt bij het inchecken, dus maar eerst even in de auto gecheckt maar zonder succes. Er restte toen niets anders dan alle koffers en tassen te gaan doorzoeken, en gelukkig hebben we het gevonden in een tas waar het normaal gesproken niet in zit. Daarna maar gelijk de tweede creditcard ergens anders gestopt, dat leek ons wat beter voor de gemoedsrust mocht het probleem zich nog een keer voordoet.

Opgelucht gingen we daarna op weg naar Kennedy Space Center, waar we nog net voor de opening aankwamen zodat we nog getuige konden zijn van het volkslied voordat iedereen naar binnen mocht. Toch wel een apart gezicht om die amerikanen dan met de hand op het hart het volkslied te zien zingen, ik zie ons nu niet zo snel het Wilhelmus zingen voordat we de Efteling in kunnen gaan.

Eenmaal binnen zijn we als eerste met de bus naar het Apollo / Saturn V Center gegaan, naast de uitvoerige informatie voorziening was het ook erg leuk om een nabootsing van de lancering van de Apollo 8 mee te maken in een ruimte waar ook het toenmalige interieur en de computers stonden. In de ruimte daarnaast kon je een aantal Apollo gerelateerde dingen zien die daar opgesteld stonden. Waarbij het de Apollo 8 raket op ware grootte wel het meest indrukwekkend was.

Daarna zijn we weer met de bus naar het Kennedy Space Center terug gegaan. Daar hebben we een soortgelijke tour gedaan die over de Atlantis ging. In het gebouw hing ook een Atlantis shuttle op ware grootte en dat was ook erg indrukwekkend. Verder ook weer Atlantis gerelateerde dingen die te zien waren, maar ook veel interactieve simulaties die je kon doen. Erg leuk was ook de lancering in een simulator waarbij je ook echt in een capsule ging die 90 graden gekanteld werd en je danig heen en weer geschud.

Uiteraard hebben we nog door de rocket garden gelopen waar de verschillende raketten uit het verleden staan opgesteld, voordat we richting de uitgang zijn gelopen. En vlak voor de uitgang zagen we nog wel iets bijzonders, er kronkelde namelijk een slang bij de ingang van een van de attracties. Dan realiseer je, dat je deze dieren dus ook gewoon in de stad en zoals hier op een thema park kan tegenkomen.

Dat werd alleen maar bevestigd door een bordje bij de parkeerplaats van het outlet center waar we de auto hadden geparkeerd. Op het bordje stond namelijk om uit te kijken voor alligators en slangen die daar blijkbaar ook regelmatig te zien zijn.

Eigenlijk niet veel gekocht in de outlet, alleen Kees en Ruben hadden wat weten te scoren. Morgen is er echter weer een kans op een koopje in de outlet van Charlotte, maar niet voor we een bezoek hebben gebracht aan Congaree NP.

1. Rosalie:
    11 mei 2022
    Het kwijt zijn van sleutels of pasjes moet ook wel (zoals altijd bij deze reisjes) een keer voorkomen. En dan is het niet gek dat het bij jou, pap, voorkomt 😜.

Super vet die op ware grootte shuttles/raketten!
  2. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    12 mei 2022
    Ik moest ook even terug denken aan de autosleutels tijdens onze hike naar Delicate Arch..... Maar toen had ik de sleutels toch aan jou gegeven? 😜
  3. Hendrike:
    11 mei 2022
    Hoi hoi, erg leuk om zo met jullie mee te reizen. Zo lijkt het net of je er ook bij bent. Geniet nog lekker van jullie avonturen en we kijken naar jullie verslagen uit. Groetjes
  4. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    12 mei 2022
    Erg leuk dat jullie er virtueel bij zijn, we zullen er voor zorgen dat er dagelijks wat te lezen is!
  5. Neeltje Van Ees:
    Hallo hallo
    Prachtig verhaal weer
    Geniet ervan kijk uit naar de volgende dag alweer
    Veel succes en plezier nog
    Groetjes