Dag 10 - Nashville - New Orleans

16 mei 2022 - New Orleans, Verenigde Staten

Een nieuw gedeelte van onze reis is aangebroken nu we in Nashville zijn, we gaan ook in de komende dagen namelijk alleen maar steden bezoeken. We ontbijten vanmorgen al vrij vroeg omdat we dan op tijd in Memphis zijn voor onze tour in Graceland die we voor 11:00 uur geboekt hebben. Het is vrij rustig op de weg en komen ruim op tijd aan, zodat we al eerder naar binnen kunnen.

Als eerste gaan we met een pendelbus naar de mansion, het woonhuis van Elvis Presley. We krijgen een rondleiding door alle vertrekken van het huis, dat nog helemaal is ingericht als toen hij er met zijn familie woonde. Erg leuk om te zien en ook zeer informatief. De rondleiding was niet beperkt tot het woonhuis, maar ging ook door de schuur, de stallen, de tuin en de zogenaamde trophy room met allerlei persoonlijke spullen en certificaten zoals bijvoorbeeld portemonnee, rijbewijs en contracten.

Terug op de hoofdlocatie waren er een aantal tentoonstellingen die je kon bezoeken. Zo was er een tentoonstelling met al zijn auto's, motors en boten. Maar ook tentoonstellingen met nagebouwde opname studio's, zijn tijd in het leger, zijn kleding en gouden platen. Gewoon te veel om op te noemen. Nou ja, wat misschien nog wel leuk om te vermelden is, is dat je ook zijn 2 vliegtuigen kon bezichtigen waar je bijvoorbeeld ook gewoon in kon gaan.

Gelukkig was het vrij rustig, dus wij hoefden eigenlijk nergens voor in de rij te gaan staan en overal onze tijd voor nemen.

Na een paar uur daar te hebben rondgelopen, hadden we alles wel gezien en gingen op weg naar ons hotel in New Orleans. We hadden namelijk een hotel in de wijk French Quarter geboekt, dus als we er vroeg zouden zijn dan konden we al lopend French Quarter in de avond bezoeken.

Onderweg kregen we ook nog leuk bericht van thuis, zus Cornelie was namelijk bevallen van een zoon Marc! Helaas zal Janneke toch nog 2 weken moeten wachten om Marc vast te kunnen houden, want dat had ze vanmiddag toch eigenlijk het liefste al gedaan.

Gelukkig kwamen we aan het begin van de avond in New Orleans aan, en zijn we nog naar Bourbon Street gegaan. Dit is een van de bekendste straten in de wijk French Quarter. Er is hier werkelijk voor ieder wat wils. Volop eetgelegenheid en bars met live muziek, maar ook de zogenaamde gentlemen's clubs. De sfeer was hier overigens wel een stuk anders dan in Nashville. Daar was echt een uitgelaten sfeer, en hier in New Orleans was het meer relaxed. Wat ook niet onopgemerkt bleef, is dat hier toch redelijk geblowd wordt want de kenmerkende lucht was op veel plekken goed te ruiken. Verder waren hier ook veel zwervers, zonder dat je hier last van hebt overigens.

Morgenochtend kunnen we uitslapen, want we hebben pas in de loop van de ochtend onze tour met de Natchez Steamboat over de Mississippi, en die is op loop afstand van het hotel. Dat is ook wel een keer lekker.