Toch nog op rondreis in 2022

13 januari 2022 - Katwijk aan Zee, Nederland

Nadat we onze rondreis in februari/maart 2022 naar Nieuw-Zeeland moesten annuleren als gevolg van de wereldwijde covid-19 restricties, was de volgende uitdaging om een alternatief te zoeken. Na onze Amerika reis van 2019 zijn we niet meer naar het buitenland geweest, dus als het enigszins mogelijk is willen we dat in het voorjaar van 2022 toch wel weer een keertje gaan doen.

Er zijn verschillende opties de gedachten gepasseerd. Janneke dacht vooral Europese zon bestemmingen wat dichter bij huis, maar Kees wilde toch wel graag een rondreis gaan maken waar we nog niet geweest zijn. Nu zijn er in Europa natuurlijk nog best wel wat bestemmingen waar we nog niet geweest zijn, maar daar hebben we uiteindelijk toch niet voor gekozen. Omdat we nu in mei willen gaan leek Indonesië in ideale optie in deze periode, en we zijn zelfs aan een reisplan begonnen. Maar omdat de huidige situatie m.b.t. covid-19 daar niet best is, hebben we besloten om dit ook maar niet te doen want we willen geen déjà vu gevoel krijgen omdat het weer niet door kan gaan. Tenslotte is de keus toch weer op Amerika gevallen, waarbij de doorslag de "reiszekerheid" heeft gegeven.

Amerika hebben we inmiddels al een aantal keer bezocht, maar er zijn nog wel leuke reisplannen te maken voor de nog niet bezochte gebieden. In de eerste plannen was het de bedoeling om Florida, Louisiana en de Great Smokey Mountains aan te doen, maar zoals elke keer zie je tijdens het plannen weer een leuke bestemming die net buiten dit gebied ligt maar wel heel aanlokkelijk is. (als je er toch in de buurt bent!) Kees is al in San Antonio geweest, en weet dus dat dit een fantastische stad is met de "Alamo" en "The Riverwalk" en op een aantal uur rijden in westelijke richting ligt Big Bend NP wat ook al een tijdje op het wensenlijstje staat. Hoewel het in eerste instantie niet de bedoeling was om de 3 weken die we verlof hebben volledig in Amerika te besteden, maar met alle wensen die er bij gekomen zijn is dat wel het uiteindelijke resultaat geworden. De plannen hebben zich namelijk ontwikkeld tot een rondreis van kust naar kust.

We beginnen de rondreis op zaterdag 7 mei in Miami - Florida en eindigen op zaterdag 28 mei in San Diego - California, en in de 3 weken daar tussen doen we maar liefst 11 andere staten aan! (Georgia, South  Carolina, North Carolina, Virginia, Tennessee, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas, New Mexico en Arizona)

Doordat we al over een paar maanden vertrekken hebben we maar weinig tijd om alles te regelen en hebben we inmiddels alle overnachtingen geboekt met de optie om deze nog te kunnen in geval we het reisplan toch nog willen aanpassen of ...... ik wil het eigenlijk niet eens opschrijven want we zijn er na 2 jaar wel een beetje klaar mee en weer toe aan ons oude leventje!

De vliegtickets en de huurauto zijn overigens wel flink duurder geworden, en dan is de vraag uiteraard moeten we gelijk boeken of toch nog maar even wachten of het misschien wat goedkoper gaat worden. De dilemma's die bij elke voorbereiding weer terugkomen en voor veel twijfel zorgen, zeker nu het flink duurder is dan verwacht nou ja gehoopt eigenlijk. Haha!

We hadden overigens nog wel een kleine meevaller met betrekking tot de vliegtickets. In april 2020 zouden we eigenlijk naar Boston gaan waar Kees de marathon zou gaan lopen, en toen hadden we vouchers van Lufthansa gekregen voor de vliegtickets. Eigenlijk hadden we er niet op gerekend dat we deze nog konden gebruiken ruim 2 jaar later, maar nu blijkt dat als we voor 15 maart 2022 tickets boeken met vertrek voor 31 december 2022 we de vouchers nog steeds kunnen gebruiken. Hoewel Lufthansa niet de goedkoopste tickets heeft en ook niet de kortste reistijd, gaan we daar toch lekker gebruik van maken en besparen we daarmee een kleine 900 euro. Altijd lekker!

Met het fijne gevoel van de voorpret gaan we verder met het voorbereiden en het uitdetailleren van het reisplan, over 114 dagen stappen we al het vliegtuig in voor een nieuw avontuur in Amerika!