Status voorbereiding Amerika 2022 - 02 Februari 2022

2 februari 2022 - Katwijk aan Zee, Nederland

In de afgelopen weken zijn er weer veel ontwikkelingen geweest met betrekking tot onze rondreis, en de belangrijkste had toch wel behoorlijk wat consequenties. We zijn erg blij dat we het reisgezelschap hebben kunnen uitbreiden van 2 naar 3 personen. Het bleek namelijk dat Ruben toch met ons mee zou kunnen, en omdat het (ook voor hem) een aantal jaar geleden was dat hij op vakantie is geweest is dit een buitenkansje die hij niet aan zich voorbij laat gaan. Daarbij is het ook veel leuker om met z'n drietjes op pad te gaan, dus daar hoefden we niet lang over na te denken.

Maar omdat we alle overnachtingen al geboekt hadden, moesten we wel alle boekingen aanpassen van 2 naar 3 personen. Kees is er 2 avonden mee bezig geweest, en het is nu allemaal geregeld en met op zich redelijke meerprijzen. Tot het vertrek zullen we echter blijven checken of we misschien nog wat kunnen besparen, zonder er op achteruit te gaan met betrekking tot kwaliteit of lokatie.

Verder zijn we ook de te bezoeken lokaties en specifieke activiteiten aan het uitwerken, waarbij we op proberen wat meer activiteiten en bezienswaardigheden in ons reisschema op te nemen die wat meer gericht zijn op Ruben. Zo hebben we bijvoorbeeld het Turtle hospital op Key Islamorada ingewisseld voor de Fury Double Dip Snorkel Trip in Key West. En omdat we ons blijven inlezen, zullen er ongetwijfeld ook nieuwe opties opkomen waarbij we dan moeten bepalen of we het inwisselen voor iets uit ons huidige plan of niet. Luxe problemen, want het reisplan is al erg divers en zit vol met bezienswaardigheden en activiteiten die we niet willen missen.

We hebben overwogen of we dit keer met een wat kleinere auto gaan rijden, maar omdat we toch wel weer veel kilometers gaan afleggen zou het toch wel fijn zijn om een comfortabele auto te hebben voor zowel op de snelweg als op de dirtroads. Omdat we nu echter met z'n drieën zijn heeft dat de doorslag gegeven om toch maar weer een fullsize SUV te nemen, waarbij we relaxed de kilometers kunnen maken en een prima high-clearance hebben voor op de dirtroads. Los van het gemak en het comfort, is het natuurlijk ook wel heerlijk om achter het stuur van zo'n grote bak te zitten.

Gisteren hebben we ook de vliegtickets geboekt, Kees heeft een half uur aan de lijn gezeten met de Service Desk van Lufthansa om onze tickets naar Boston uit 2020 om te boeken voor deze rondreis. We vertrekken op 7 mei om 09:50 uur vanaf Schiphol met Swiss Air naar Zurich, waar we onze overstap hebben om vervolgens om 17:15 uur in Miami aan te komen. De terugreis vliegen we op 28 mei met Lufthansa om 17:25 uur vanaf San Diego naar München, daar stappen we dan over om rond 16:25 uur weer voet op Nederlandse bodem te zetten in Amsterdam. Prima vluchten met een korte overstap, in combinatie met het tegoed van onze ongebruikte Boston tickets voor een heel schappelijk prijsje!

Binnenkort gaan we onze ESTA aanvragen, en als deze ook binnen zijn hebben we echt alles geregeld voor vertrek. De komende 3 maanden gaan we alvast genieten van de voorpret, en ons verder inlezen om hier en daar wellicht nog een kleine aanpassing te maken op ons reisschema. Nog 93 dagen en we vertrekken naar Miami!