Dag 04 - Ergens op de Stille Oceaan - Sydney

6 februari 2023 - Sydney, Australië

Soms heb je van die dagen dat niet alles meezit, nou die hadden wij vandaag!

Vanmorgen zijn we enigszins vermoeid aangekomen in Sydney, en wilden we direct inchecken zodat we onze koffers dan kwijt waren als we de stad in zouden gaan.

Daar begon de narigheid al, want de niet al te behulpzame dame achter de incheckbalie deelde ons mee dat we nog niet in konden checken voor een vlucht in de avond.

Onderweg naar de incheckbalie hadden we echter gezien dat er ook een bagage drop point op Sydney was, dus was dat eigenlijk de enige open want we wilden nog wel Sydney in maar niet met al die koffers. Met de dame achter de balie had Kees nog wel een discussie want onze koffers en tassen met normale afmetingen, wilde ze als koffers met niet normale afmetingen rekenen. De dame ging uiteindelijk wel overstag, maar maakte kenbaar dat ze dat normaal niet deed. M.a.w. we mochten blij zijn dat we het normale tarief mochten betalen.

Nadat we voor ieder een Opal card (een openbaarvervoerskaart) hadden aangeschaft, gingen we met de trein naar Barangaroo Warf om daar met een ferry een rondje door de haven te varen. Heerlijk relaxed hebben we genoten van het boottochtje onder andere langs Harbour Bridge en The Opera House. Daarna hebben we over de Harbour Bridge van de noord naar zuid gelopen, waar je een prachtig uitzicht hebt over The Opera House en de haven.

Dit vonden we eigenlijk wel genoeg aktiviteit voor vandaag want het was zo’n 28 graden, en we waren door de lange vliegreis van vannacht ook niet zo heel fris meer. We besloten daarom de bus te nemen naar Bondi Beach, om daar van strand, zee en zon te genieten. Nou dat hebben we geweten, want we zijn allemaal verbrand. Ja zelfs Rick!!!

Ruim op tijd gingen we weer naar het vliegveld om in te checken, want we wilden nog lekker rustig wat kunnen eten. Nou, dat is er niet meer van gekomen want toen we vandaag voor de tweede keer bij de incheckbalie stonden, bleek dat we niet op de passagierslijst stonden.

Hoe moesten we dit nu weer oplossen. Air New Zealand stuurde ons naar United Airlines, en die stuurde ons weer terug naar Air New Zealand. We hadden de tickets bij Vliegwinkel.nl gekocht, maar die zijn niet buiten kantooruren te bereiken, dus hebben we contact gehad met de United Airlines Helpdesk en de Air New Zealand Helpdesk in Amerika. We zijn er ruim een uur mee bezig geweest, maar uiteindelijk is het dan toch gelukt om in te kunnen checken.

De ellende was echter nog niet voorbij, want eenmaal ingecheckt hadden we nog net tijd om een snelle hap te pakken voor we al naar de gate moesten. De schermen gaven aan dat de vlucht nog op schema lag, maar toen we een half uur voor vertrek bij de gate kwamen stond het vliegtuig er nog niet en het was er ook erg rustig. Even vragen dan maar wat er aan de hand was, en toen bleek dat de vlucht vlak voor vertrek gecanceld was.

Een enorme teleurstelling uiteraard, en daardoor zitten we vannacht in een hotel in Sydney. Inmiddels hebben we te horen gekregen dat we nu dinsdagmiddag naar Auckland vliegen waardoor we onze eerste vakantiedag in Hot Water Beach in het water zien vallen.

Het is helaas niet anders, nu gaan we maar vroeg naar bed en rusten wat extra uit.

Morgen gaan we eenmaal in Auckland aangekomen direct naar Cooks Beach, waar we morgenavond als het goed is overnachten.

BLN_4871BLN_4896BLN_4902BLN_4913BLN_4937BLN_4943BLN_4950

1. Corina:
    6 februari 2023
    Nou dat liep niet allemaal op rolletjes maar laat dit achter je, er komen nog heel veel dagen die alles goed maken. Geweldige mooie foto's.
  2. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    7 februari 2023
    Nee was even balen, maar gelukkig zitten we alweer op het vliegveld te wachten op onze vlucht. Rick zit hier al lekker te genieten van z’n Heineken biertje.
  3. Heleen:
    6 februari 2023
    Wat een pech, en dat nou zo'n lange reis.
    Nu genieten van een goede nachtrust en vol goede moed weer op pad morgen. Have fun x
  4. Hendrike:
    6 februari 2023
    Nou balen zeg, nu lekker uitrusten om morgen weer fris te kunnen beginnen.
    Leuke foto’s weer hoor.
  5. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    7 februari 2023
    Dit soort dingen horen er helaas bij, kan gebeuren. Als het goed is vertrekken we nu over een uur. En gaan morgen verder met onze oorspronkelijke planning
  6. Corina:
    7 februari 2023
    Ziet er mooi uit👍. Goede reis nog verder en dat het verder soepel mag verlopen. Wel leuk dat je dit zo kan volgen met jullie.
  7. Kees, Janneke, Rosalie en Rick:
    8 februari 2023
    Vandaag hebben we gelukkig al een geslaagde en leuke dag gehad! Moet ook goedkomen voor de rest van de dagen :)
  8. Corina:
    8 februari 2023
    Zijn mooie reizen genieten jullie er maar van. Maar leuk om via deze blog ook een stuk van jullie reis mee te kunnen maken. Groet vanuit kattuk🙋🏻‍♀️