Status voorbereiding Nieuw-Zeeland 2023 - 05 December 2021

5 december 2021 - Katwijk aan Zee, Nederland

Waar we natuurlijk toch wel een beetje bang voor waren, is helaas zo'n 2 weken geleden waarheid geworden. Nieuw-Zeeland gaat in 2022 eindelijk de grenzen weer openstellen voor toerisme, maar helaas is dat pas eind april het geval dus een kleine 3 maanden te laat voor onze plannen.

Hoewel we er altijd rekening mee gehouden hebben dat dit kon gebeuren, was het toch wel een dompertje die we even moesten verwerken. Aan de andere kant is het ook wel een beetje opluchting dat de kogel in ieder geval door de kerk is, en daarmee een einde aan alle onzekerheid of het nu wel of niet door kan gaan. Vanmorgen heeft Kees met pijn in het hart alle reserveringen afgezegd, de rondreis in 2022 is daarmee echt definitief van de baan.

Maar voor ons gevoel is het echter alleen maar uitstel en geen afstel. We gaan het gewoon een jaartje uitstellen, en hopen dat we in 2023 wel deze prachtige rondreis kunnen maken. De voorbereidingen gaan vanaf vandaag weer beginnen!

Klein voordeel is wellicht dat we nog wat kleine aanpassingen in ons reisschema kunnen aanbrengen, waarbij we toch het gevoel hadden dat het op bepaalde lokatie iets meer tijd nodig hebben. Dit komt neer op 3 extra dagen, waardoor de rondreis na 33 dagen gaat worden. Ieder nadeel heeft dan gelukkig ook zijn voordeel.

Plan is nu om op zaterdag 4 februari te vertrekken en op woensdag 8 maart weer thuis te komen.

De voorpret gaat dus nog wat langer duren, we hebben nog 426 dagen voor vertrek!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade