Status voorbereiding Nieuw-Zeeland 2023 - 20 Februari 2022

20 februari 2022 - Katwijk aan Zee, Nederland

Eigenlijk is het uitstellen van onze rondreis in Nieuw-Zeeland geen issue meer, maar het was afgelopen vrijdag toch wel een apart gevoel op de dag waar we zo lang naar hadden uitgekeken. In plaats van met onze koffers naar Schiphol was het nu een werkdag als alle anderen. Vanmorgen kregen we ook nog een herinnering uit onze online gezinsagenda dat we vandaag gaan inchecken bij Harbour Suites in Auckland, oeps wel de reserveringen geannuleerd maar niet uit de agenda verwijderd. Kees heeft gelijk alle andere hotel reserveringen uit de agenda verwijderd, want hoewel we het natuurlijk nog te goed houden, hadden we niets liever gedaan dan daar met z'n vieren rond te trekken en te genieten van al het moois wat Nieuw-Zeeland te bieden heeft.

Gelukkig zijn er inmiddels ook andere plannen voor later dit jaar gemaakt, naar bestemmingen die (hopelijk) wel haalbaar zijn. Rick gaat deze zomer voor defensie een aantal weken naar Curaçao, en aan het einde van zijn trip zal Rosalie daar ook heen vliegen om lekker een paar weekjes daar te genieten van deze mooie bestemming (en elkaar natuurlijk ;D). Kees en Janneke gaan in mei 3 weken naar Amerika om vanuit Miami aan de oostkust naar San Diego aan de westkust rond te trekken. (uiteraard hebben we ook weer een blog voor deze reis gemaakt, die ook op deze site te vinden is) Gelukkig gaat het de laatste tijd steeds beter met betrekking tot de Corona beperkingen, en we zijn er van overtuigd dat we onze reizen kunnen maken.

Maar uiteraard zijn we ook druk bezig met het voorbereiden van onze reis van volgend jaar naar Nieuw-Zeeland. Zoals in ons vorige reisverslag al aangegeven, hebben we een aantal aanpassingen gemaakt waardoor we nu 3 dagen langer gaan. We proberen eigenlijk dezelfde accomodaties te boeken die we ook voor dit jaar geboekt hadden, en uiteraard buitenkansjes op speciale locaties mee te pakken. Het is ons in ieder geval wel opgevallen dat de Corona periode geen goed heeft gedaan aan de prijzen, want hoewel we erg vroeg zijn met boeken is onze ervaring dat een gemiddelde overnachting toch wel 30 euro duurder gaat worden per nacht.

Op dit moment hebben we eigenlijk de belangrijkste overnachtingen (in de national parks en op bijzondere locaties) al geboekt. Zo hebben we bijvoorbeeld reserveringen in Tongariro NP, Egmont NP, Abel Tasman NP en Mount Cook NP, maar ook een mooi appartement in Queenstown met een groot balkon met uitzicht en een hottub waar we 3 dagen zullen verblijven.

De andere boekingen die we voornamelijk bij Best Western en Holiday Inn zullen gaan boeken, zijn nog niet beschikbaar om te boeken. Voor deze hotelketens kan je een klein jaar van te voren pas boeken, dus de komende weken zullen deze beschikbaar worden. Dat wordt dus om de paar dagen achter de computer om de beste locatie en comfort voor ons beschikbare budget te kunnen bemachtigen.

Komende weken gaan we dus ons best doen om alle overnachtingen te gaan boeken, en ondertussen is het al minder dan een jaar voor vertrek. Nog 357 dagen....