Dag 06 - Blowing Rock - Newport

12 mei 2022 - Newport, Tennessee, Verenigde Staten

Het is een speciale dag, want Kees en Janneke (de 2 tegenpolen die elkaar prima aanvullen), zijn vandaag 27 jaar getrouwd! Blij met ons fijne gezin, hopen we er nog vele jaren in goede gezondheid aan toe te mogen voegen!

Als we het hotel verlaten, rijden we al snel over de Blue Ridge Parkway, die bekendstaat als een van de meest pittoreske wegen van Amerika, door de Blue Ridge Mountains. Al slingerend rijden we over de heuvels naar onze eerste bestemming voor vandaag, Grandfather Mountain met de Mile High Swinging Bridge. Het is nog vroeg als we over de brug lopen, en er zijn slechts nog enkele andere bezoekers dus kunnen we rustig onze tijd nemen op de wiebelende brug die tussen 2 rotsen gespannen is. Omdat de brug 1 mijl boven zeeniveau hangt, heeft het deze naam gekregen.

We hebben hier ook een hike op de planning staan, en gaan om er een beetje in te komen een korte hike van een klein uur lopen. Via een steil pad vol met rotsblokken hebben we mooi uitzicht op de omringende bergen en uiteraard de swingen bridge.

Op weg naar de volgende hike, rijden we verder over de Blue Ridge Parkway en stoppen af en toe bij een uitzichtpunt. Bij Craggy Pinnacle parkeren we de auto weer om te gaan hiken. Na een half uurtje komen we het eindpunt van de hike, waar we een mooi uitzicht op de Blue Ridge Mountains. Lang kunnen we niet genieten van het uitzicht, want we moeten op tijd weer terug bij de auto zijn omdat Kees en Ruben zich om half 3 moeten melden bij Smoky Mountain Outdoor Rafting voor een White Rafting Tour. We zijn gelukkig ruim op tijd want vlak voor Hartford, komen we in een file te staan waardoor we zo'n 20 minuten vertraging oplopen maar er gelukkig nog op tijd zijn.

Bij het plannen van het raften, had Janneke aangegeven niet echt de behoefte te hebben om aan deze activiteit mee te doen. Dus was het voorstel van Ruben, om dan maar gelijk de meest uitdagende tour te gaan doen. De Extreme Upper Pigeon River Rafting Tour met class 3 rapids, met 2 personen in een kleinere boot met een gids.

In een bus werden Kees en Ruben naar de dam gereden, waar ze samen met gids Jarrett in anderhalf uur terug naar het verzamelpunt zijn gevaren. Het was echt super leuk om te doen, en er zaten hele uitdagende rapids in. Maar de boot is niet omgeslagen en we zijn ook niet overboord gevallen, we zullen echter wel wat spierpijn hebben in de komende dagen omdat we spieren gebruikt  hebben die we normaal gesproken niet zo intensief gebruiken.

Gelukkig was het hotel maar een kwartiertje rijden, dus konden we al vrij snel lekker chillen op ons bed.

We hebben nu North Carolina verlaten en zijn in de staat Tennesse, waar we morgen de Great Smoky Mountains gaan verkennen, we beginnen dan met ziplinen!